camping-fordel.png

Dansk Camping Union (DCU) havde tidligere sit indhold og sine medlemstilbud spredt ud på flere adskilte websites. Udadtil gav det et forskelligartet udtryk og gjorde det svært for brugerne at afkode, hvem der var afsender på de forskellige indholdsdele. DCU ønskede derfor at samle deres online tilstedeværelse, så det ville blive nemmere og mere overskueligt for brugerne at navigere rundt i.

Samling har ført til mere trafik

Datagraf Communications har sammen med DCU udviklet et nyt online medlemsunivers, så alt indhold og alle medlemstilbud er samlet på ét website med DCU som tydelig afsender. Indhold, som før lå på flere separate websites med forskellige domænenavne, er blevet samlet på det nye website.

- For vores mere end 50.000 medlemsfamilier kan campingferie foregå på mange forskellige måder, og vi har mange forskellige medlemstilbud. Derfor er det meget vigtigt for vores fremtidige udvikling, at alt vores indhold ligger under én hat. Vores nye website er med til at sikre DCU i en digital fremtid. Det har været et stort og vigtigt skridt i den helt rigtige retning, siger mediechef i DCU Anne-Vibeke Isaksen.

Vil du vide mere?

morten-jensen-lindegaard.jpeg
Morten Jensen

Kontaktdirektør

33 77 88 10

27 20 30 47

morten.jensen@datagraf.dk

Det bedste ved at arbejde sammen med Datagraf er først og fremmest, at vi får kompetente bud på løsninger til den digitale rejse, vi er på.

Efter DCU har fået samlet al deres online medlemskommunikation på det nye website, har foreningen fået meget større online gennemslagskraft. Det nye website har resulteret i omkring 30 procent mere webtrafik.

- Det bedste ved at arbejde sammen med Datagraf er først og fremmest, at vi får kompetente bud på løsninger til den digitale rejse, vi er på. Datagraf har lyttet til de daglige udfordringer, som vores medarbejdere sidder med, og fundet frem til de rigtige løsninger, siger Anne-Vibeke Isaksen.

Enkelt og genkendeligt design

I udviklingen af det nye site, har Datagraf Communications bl.a. skabt en ny gennemgående og konsistent designlinje. Mens DCU’s tidligere websites gik i flere forskellige designmæssige retninger, baserer den nye designstil sig på enkelthed og genkendelighed. Designets gennemgående elementer er bl.a. en lyseblå baggrundsfarve, den røde farve fra DCU’s logo, mens alle billeder er i 16:9-format. På den måde får brugeren en ensartet oplevelse på tværs af websitet, og det er let at afkode, at afsenderen er DCU.

 

Om DCU

Dansk Camping Union (DCU) er en interesseorganisation for campister med over 50.000 medlemmer.

Foreningen tilbyder sine medlemmer en lang række medlemsfordele bl.a. rabatter på oplevelser og udstyr.

DCU ejer og driver også 22 campingpladser i Danmark, svarende til ca. 800.000 overnatninger.

Med sin hjemmeside har DCU landets største campingportal.

www.dcu.dk