Forside.jpg

Efter ti år sagde Dansk Erhverv farvel til sin avis og erstattede den med et unikt magasin, hvor både indhold og designkoncept er udviklet helt fra bunden. Dansk Erhverv Magasinet er skabt i tæt samarbejde med Datagraf Communications, og Dansk Erhverv ser det som et oplagt medie til at give medlemmerne indsigt og fordybelse.

- Med magasinet ønsker vi at give vores medlemmer et fordybelsesmedie som supplement til de daglige nyheder fra vores elektroniske nyhedsbreve. Samtidig giver magasinet os mulighed for at folde vores mærkesager og politiske arbejde ud, siger Morten Bjørn Hansen, der er kommunikationsdirektør i Dansk Erhverv.

Fra strategi til magasin

Dansk Erhverv Magasinet blev til efter et udviklingsforløb med workshops og prioritering af indhold og visuelt udtryk. Dansk Erhverv og Datagraf Communications har i fællesskab arbejdet sig frem til magasinets unikke identitet; forsideudtryk, stofområder, journalistiske genrer samt stil og tone.

Vil du vide mere?

allanbode2.png
Allan Bode

Kontaktchef

33 77 88 12

24 86 40 18

allan.bode@datagraf.dk

Dansk Erhverv Magasinet skal ikke bare være pligtlæsning, men frem for alt være en læseoplevelse, som man har lyst til at fordybe sig i.

- Datagrafs medieudviklere og designere har været særdeles gode sparringspartnere i hele processen. De har hjulpet os med at strukturere vores ønsker og idéer og ikke mindst udfordret os, når der var brug for det, siger Morten Bjørn Hansen.

Undervejs i udviklingsprocessen har Dansk Erhvervs strategiske målsætninger været tænkt ind i magasinet. En gennemgående målsætning er, at indholdet skal bidrage til at forstærke medlemmernes konkurrencekraft.

En læseoplevelse, ikke en pligt

Selvom magasinet sætter fordybelse og indsigt i højsædet, ønskede Dansk Erhverv samtidig at prioritere den æstetiske oplevelse, som et magasin kan give. Derfor er der valgt et magasinudtryk med masser af luft, og hvor der virkelig er blevet gået i detaljen med typografier og billeder.

- Dansk Erhverv Magasinet skal ikke bare være pligtlæsning, men frem for alt være en læseoplevelse, som man har lyst til at fordybe sig i. Derfor ønskede vi også at give vores medlemmer en æstetisk oplevelse, siger Morten Bjørn Hansen.

Magasinet er tænkt ind i et samspil med Dansk Erhvervs øvrige medier, der alle har til formål at formidle organisationens politiske arbejde og sætte en erhvervsdagsorden.

Om Dansk Erhverv

Dansk Erhverv er en erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening, der arbejder for at fremme sine medlemmers konkurrencekraft.

Medlemmerne er bl.a. virksomhedsledere, ejerledere og selvstændige og fagchefer.

Dansk Erhverv udgiver Dansk Erhverv Magasinet fem gange om året i et oplag på 11.000. 

www.danskerhverv.dk